Al-Wahdawi stands trial [Archives:2003/53/Local News]

December 24 2003

Secretariat south-west court decided on Tuesday to study the case against al-Wahdawi weekly, organ of the Nasserite party on Tuesday 31 December to give opportunity to the newspaper officials study the suit raised against it.
The Embassy of Saudi Arabia in Sana’a had filed a case against al-Wahdawi newspaper for publishing an article titled “The Saudi Royal Family and 1967 Setback” and was republished at al-Mushahed Assyasi, a London-based weekly magazine.
The paper has also published a story of the recent terror attack on the French supertanker where the paper has said that it came from the SA.
In a recent telephone discussion with the newspaper’s editorial manager Hamid al-Bukari the Yemen Times learned that on Saturday 21 December the newspaper editor in chief Ali al-Saqqaf and Abdulaziz Ismaeel, editor at the news department were summoned before Press and Publications Prosecution for briefings about a case raised by the Supreme Committee for Election and Referendum.
last week.
“The editor-in-chief, and the editorial manager are to stand trial on charges filed by SA embassy in Sana’a,” al-Bukari said.
Al-Bukari noted further that there was an attack against journalists and the freedom of the press and called for protecting journalists and journalism.